تهران، میدان ونک ملاصدرا

بعد از کوچه گلدشت، پلاک 207

88047292 021

پاسخ‌گویی مشتریان در 7 روز هفته

ساعت 8 الی17

شنبه تا پنج‌شنبه

چگونه از هوش مصنوعی در PPC استفاده کنیم؟

هوش مصنوعی در PPC

امروزه تبلیغات آنلاین یکی از مهم‌ترین انواع تبلیغات است که یکی از محبوب‌ترین روش‌های آن PPC یا Pay-Per-Click است. در این روش تبلیغ‌کنندگان به ازای هر کلیک کاربران بر روی تبلیغاتشان، هزینه مشخصی را از بودجه تبلیغات خود پرداخت می‌کنند.هوش مصنوعی در PPC میتواند کمک بسیاری در تبلیغات و بازاریابی داشته باشد .

PPC یکی از اجزای اصلی بازاریابی موتورهای جستجو است که معمولا با کمک پلتفرم‌هایی مانند GoogleAds، Bing Ads  و  Facebook Ads اجرا می‌شود. PPC به تبلیغ‌کنندگان این اجازه را می‌دهد که تبلیغات خود را به کاربران و مخاطبینی نمایش دهند که به احتمال زیاد به آن محصول و خدمات علاقه‌مند هستند و یا به آن نیاز دارند.

هزینه‌ای که تبلیغ‌کنندگان برای تبلیغ خود به ازای هر کلیک می‌پردازند، بسته به کلمه کلیدی انتخابی و جایگاه تبلیغ متفاوت است.

تا به امروز، PPC یک حوزه داده محور بوده است و یک روند نسبتا ثابتی را طی کرده است، اما با ظهور هوش مصنوعی و پیشرفت آن، تبلیغات دیجیتال دچار تغییر و تحول زیادی شده و به سطح جدیدی وارد شده است.

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در PPC و به طور کلی تبلیغات دیجیتال، دستیابی به مخاطبان هدف برای ارائه بهتر خدمات است. با استفاده از هوش مصنوعی، کسب و کارها می‌توانند به مخاطبین هدف خود راحت‌تر و بهتر دست پیدا کنند و کمپین‌ها جشنواره‌های خود را بهتر اطلاع رسانی کنند.

کاربردهای هوش مصنوعی در PPC

به گفته گوگل، تبلیغ‌کنندگانی که از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در تبلیغات خود استفاده می‌کنند، می‌توانند عملکرد خود را از 10 تا 13 درصد بهبود ببخشند. در ادامه، برخی از مزیت‌های هوش مصنوعی و کاربرد آن در PPC را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هدف‌گیری هوشمندانه‌تر

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در موفقیت یک کسب و کار، هدف‌گیری هوشمندانه برای انجام تبلیغات به بهترین شکل ممکن است. با ورود هوش مصنوعی به این حوزه، به جای استفاده از کلمات کلیدی اصلی، هوش مصنوعی به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا مجموعه بزرگی از اطلاعات را، مانند تاریخچه جستجوی کاربران و رفتار آن‌ها در پلتفرم‌های آنلاین و آفلاین، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنند.

همچنین، با استفاده از PPC، کسب و کارها می‌توانند کاربرانی را که علاقه مندی‌های مشابهی به مشتریان فعلیشان دارند را شناسایی کند و به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

از این فناوری می‌توان در راستای پیش‌بینی علاقه‌مندی‌ها و نیازهایی که ممکن است در آینده برای کاربران ایجاد شود نیز استفاده کرد. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود کاربران را قبل از اینکه به صورت فعالانه  چیزی را جستجو کنند، هدف قرار بدهید و تبلیغات خود را برای آن نمایش دهید.

این سطح از دقت در هدف‌گذاری در تبلیغات تضمین می‌کند که تبلیغات شما در درست‌ترین زمان ممکن به مناسب‌ترین افراد نمایش داده می‌شود، در نتیجه هزینه‌های تبلیغات شما به حداقل می‌رسد و بازگشت سرمایه و سود شما افزایش پیدا کرده و به حداکثر می‌رسد.

قیمت‌گذاری هوشمند

مناقصه و قیمت‌گذاری درست یک بخش مهم از پیشرفت هر کسب و کار به شمار می‌رود و هوش مصنوعی آن را از همیشه هوشمندتر کرده است.

با استفاده از این فناوری می‌توان فرایند مناقصه و قیمت‌گذاری را به صورت خودکار انجام داد. الگوریتم‌های هوش مصنوعی قادر هستند تا سیگنال‌های زیادی مانند زمان، دستگاه، مکان و رفتار کاربران را برای بهینه‌سازی قیمت‌ها در بهینه‌ترین زمان تجزیه و تحلیل کنند.

این فرایند خودکار تضمین می‌کند که شما بهینه‌ترین مبلغ را برای هر محصول پیشنهاد می‌دهید، به صورتی که فروش خود را به حداکثر برسانید و مشتریان زیادی را جذب کنید.

همانطور که بالاتر نیز گفتیم، هوش مصنوعی به پیش بینی رفتار کاربران نیز کمک بسیار زیادی می‌کند؛ به عنوان مثال، با استفاده از این فناوری می‌توان پیش‌بینی کرد که چقدر احتمال دارد کلیک یک کاربر منجر به خرید و یا دریافت خدمات بشود، در نتیجه، بازگشت سرمایه افزایش پیدا می‌کند و شما می‌توانید بودجه خود را به نسبت پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی تنظیم کنید و نتایج بهتری را کسب کنید.

ارائه تبلیغات خلاقانه

هوش مصنوعی و فناوری‌های وابسته به آن نه تنها بر نحوه هدف‌گذاری و قیمت‌گذاری تاثیر می‌گذارد، بلکه نحوه ایجاد نسخه تبلیغاتی و تصاویر بصری را نیز تغییر می‌دهد.

با استفاده از این فناوری، کسب و کار ها میت‌وانند تنوع تبلیغاتی داشته باشند که هر کدام بر اساس رفتار و علاقه‌مندی‌های کاربران طراحی شده است. این امر تضمین می‌کند تا محتوا و تبلیغات شما برای کاربران جالب خواهد بود و تعامل آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. این مسئله به این دلیل است که کاربران بیشتر تمایل دارند تا بر روی محتوایی کلیک کنند که با علایق و نیازهای آن‌ها تناسب بیشتری دارد.

امروزه هوش مصنوعی قادر است تا تصاویر و ویدیوهای جذابی را به لحاظ بصری برای مخاطبین جالب است برای کسب و کار شما تولید کند. استفاده از جلوه‌های بصری مناسب و جذاب به جلب توجه کاربران بسیار کمک می‌کند و دستیابی به مخاطبین را راحت‌تر و آسان‌تر می‌کند.

بهینه‌سازی کلمات کلیدی

تا به امروز، کلمات کلیدی سنگ‌بنای تبلیغات دیجیتال بوده است و استفاده درست از آن می‌تواند میزان بازدید شما را تا چندین برابر افزایش دهد.

با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی که بر اساس رفتار کاربران کار می‌کند، می‌توان کلمات کلیدی جدید را شناسایی کرد. با استفاده از این فناوری، شما می‌توانید کلمات کلیدی سودمند را که تا به امروز نادیده گرفته‌اید را کشف کنید و با استفاده از آن‌ها محتوای خود را بهبود ببخشید و ترافیک ارزشمندی را از دامنه وسیع‌تری از جستجوها جذب کنید.

همچنین، هوش مصنوعی می‌تواند هدف جستجو کاربر را با خدمات و یا محصولاتی که شما ارائه می‌دهید تطبیق دهد. در این روش، این فناوری هدف پشت جستجوی کاربر را درک می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که تبلیغات و صفحات شما با آنچه کاربران به دنبال آن هستند، همسو است.

این کار باعث افزایش ارتباط تبلیغات و نرخ کلیک می‌شود، چراکه کاربران بر روی چیزی کلیک می‌کنند که دقیقا منعکس‌کننده نیازهای آن‌ها باشد.

بهینه‌سازی صفحات

جذب کاربر برای کلیک بر روی تبلیغات شما قدم نهایی نیست و صفحاتی که کاربر به سمت آن هدایت می‌شود باید در جذاب‌ترین و بهینه‌ترین حالت ممکن باشند. هوش مصنوعی به شما این امکان را می‌دهد تا صفحات خود را برای بهبود جذب مشتریان واقعی بهینه کنید. با استفاده از این فناوری شما این امکان را خواهید داشت تا صفحات خود را بر اساس رفتار کاربران و علاقه‌مندی‌های آن‌ها شخصی‌سازی کنید و به این ترتیب یک تجربه کاربری بهتر را برای مشتریان خود رقم بزنید.

بهینه‌سازی و تجزیه و تحلیل تبلیغات

هوش مصنوعی مدیریت تبلیغات دیجیتال را برای شما آسان‌تر می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به صورت منظم بر کمپین تبلیغاتی خود نظارت کنید. این رویکرد تضمین می‌کند تا تبلیغات شما همیشه بهترین عملکرد را داشته باشند.

این فناوری با تجزیه و تحلیل و تهیه یک گزارش کامل از عملکرد کمپین تبلیغاتی شما، زمینه مناسبی را برای بهینه‌سازی و بهبود عملکرد فراهم می‌کند. این امر باعث صرفه‌جویی در وقت تبلیغ‌کنندگان می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد تا بر تصمیم‌گیری استراتژیک تمرکز کنند.

مشارکت انسان و هوش مصنوعی

هوش مصنوعی اساس تبلیغات دیجیتال را تغییر داده است و سطوح بی‌سابقه‌ای از اتوماسیون، شخصی‌سازی و بهینه‌سازی را ارائه می‌دهد.

البته باید به این نکته توجه کنید که هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک دستیار برای انسان عمل کند و نمی‌تواند جایگزینی برای تخصص انسانی باشد. موفق‌ترین کمپین‌های تبلیعاتی از پتانسیل هوش مصنوعی بهره می‌برند و در عین حال نظارت انسانی و جهت‌گیری استراتژیک را حفظ می‌کنند.

با گذر زمان و با پیشرفت تکنولوژی، هوش مصنوعی نیز تکامل پیدا می‌کند و تاثیر آن بر تبلیغات دیجیتال پر رنگ‌تر می‌شود و یک مزیت رقابتی برای کسب و کارها ایجاد می‌کند.

با تسلط بر نحوه کار با هوش مصنوعی، می‌توانید به سطوح جدیدی از کارایی، اثربخشی و بازگشت سرمایه دست پیدا کنید و خود را برای موفقیت آماده کنید.

نتیجه‌گیری: آینده PPC با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به‌طور چشمگیری تبلیغات PPC را متحول کرده است. از بهینه‌سازی خودکار کمپین‌ها تا شخصی‌سازی تبلیغات و پیشگیری از کلاهبرداری، AI به بازاریابان کمک می‌کند تا با کارایی بیشتر و هزینه کمتر به نتایج بهتری دست یابند.

چرا باید از هوش مصنوعی در PPC استفاده کرد؟

کاهش هزینه‌ها با حذف کلیک‌های بی‌فایده
 افزایش نرخ تبدیل با تبلیغات هوشمند و شخصی‌سازی شده
 صرفه‌جویی در زمان با اتوماسیون فرآیندهای دستی
دقت بالاتر در پیش‌بینی و تحلیل داده‌ها

در آینده، با پیشرفت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، شاهد کمپین‌های PPC کاملاً خودکار و هوشمند خواهیم بود. برای موفقیت در این حوزه، بازاریابان باید با ابزارهای جدید AI آشنا شده و از آن‌ها به‌صورت استراتژیک استفاده کنند.

  • خدمات مشاوره و دیجیتال مارکتینگ در شرکت امین پردازش >>>> مشاوره

چرا امین پردازش ؟

  • تیم متخصص در طراحی، سئو و پشتیبانی
  • پروژههای موفق با رضایت مشتریان
  • پشتیبانی تمام وقت حتی پس از تحویل پروژه
  • قیمت رقابتی با کیفیت تضمینی

دانیال قنبری

دانیال قنبری

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب

Seo GPT

با ربات هوش مصنوعی به جنگ رقبا بروید

اخبار هوش مصنوعی

آخرین مطالب

آموزش

آکادمی امین پردازش

خبرنامه امین پردازش