آشنایی با الگوریتم های پنگوئن و پاندا و مرغ مگس خوار گوگل

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
الگوریتم های گوگل

در سال های اخیر به دلیل رشد کسب و کار ها در فضای آنلاین و گسترش دیجیتال مارکتینگ کسب و کارهای بسیار زیادی برای کسب سهم بازار آنلاین اقدام به راه اندازی وب سایت کرده اند و هر یک مشغول به فعالیت هستند. اگر دقت کرده باشید، هر یک از این وب سایت ها، امتیاز مخصوص به خود را دارند و بر این اساس رتبه بندی شده اند. اما اینکه چه مبنایی برای امتیاز دهی و رتبه بندی وب سایت ها وجود دارد، خود موضوع بسیار مهمی است که در مقاله الگوریتم های گوگل سعی داریم، کمی دقیق تر به بررسی آن بپردازیم. گوگل یک موتور جستجو بسیار قوی است که به تبع معیارهایی را نیز برای دسته بندی، امتیازدهی و رتبه بندی وب سایت ها در نظر گرفته است.

به طور خلاصه می توانیم بگوییم که وب سایت ها طبق الگوریتم هایی که به الگوریتم های گوگل موسوم هستند، از نظر کمی و کیفی و دیگر پارامترها بررسی و تجزیه و تحلیل شده و در نهایت نتایج آن در رتبه بندی وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما وب سایتی دارید و با توجه به فعالیت هایی که در مدت زمانی خاص داشته اید، هنوز جایگاه مناسبی را در رتبه بندی گوگل کسب نکرده اید، به این معنی است که وب سایت شما از نظر الگوریتم های گوگل، نتوانسته است، معیارهای کمی و کیفی لازم را کسب کند. الگوریتم های گوگل شامل موارد مختلفی می شوند. مهمترین الگوریتم های گوگل که در رده بندی سایت ها نقش موثری دارند، می توان به الگوریتم کبوتر، الگوریتم پاندا، الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم پنگوئن و الگوریتم گورخر , … اشاره کرد.

الگوریتم پاندا

اساس کار الگوریتم پاندا، بر مبنای بررسی و تجزیه و تحلیل محتوای ارسال شده وب سایت ها است. به طور کلی کیفیت محتوایی که در صفحات وب ارسال می شود . توسط این الگوریتم که از متداول ترین الگوریتم های گوگل محسوب می شود، سنجیده می شود. در واقع الگوریتم پاندا، مسئولیت کشف محتوای کپی شده، محتوای کوتاه و صفحات تکراری را دارد. در نهایت وب سایت هایی که بیشترین کیفیت تولید محتوا را دارند، در لیست قرار گرفته و محتواهای بی ارزش از مجموعه حذف می شوند.

الگوریتم پاندا

این کار مزایایی برای کاربران دارد. از جمله مزایای الگوریتم پاندا، افزایش اعتماد است. به عبارت دیگر کاربران می توانند با اطمینان بیشتری کلمات خاص خود را جستجو کرده و از نتایج آن استفاده کنند. الگوریتم پاندا، از جمله قوی ترین الگوریتم های گوگل است که با صفحاتی که از سئوی کلاه سیاه برای بالا آمدن وب سایت استفاده می کنند، مقابله می کند. به طور کلی هر چه در تولید محتوا برای وب سایت خود صادق تر باشید و کیفیت را حفظ کنید. در رتبه بندی گوگل و معیارهای الگوریتم پاندا جایگاه بهتری خواهید داشت.

الگوریتم پنگوئن

یکی از الگوریتم های به نسبت قدیمی گوگل، الگوریتم پنگوئن است. این الگوریتم تلاش می کند وب سایت های اسپم را با معیارهای خود شناسایی کرده و آنها را جریمه کند. معمولا برخی از وب سایت ها از روش های نادرستی برای بهینه سازی سایت در نتایج گوگل استفاده می کنند.

الگوریتم پنگوئن

برای مثال برخی از وب سایت ها روش های نادرستی همچون لینک سازی اسپم و استفاده مکرر از کلمه کلیدی را به کار می گیرند که مورد تایید گوگل نیستند. در این حالت الگوریتم پنگوئن می تواند بر اساس عملکردها و معیارهای خود، این قبیل وب سایت های متخلف را شناسایی کرده و آنها را از لیست حذف نماید. البته در مواردی نیز گوگل به این موضوع اکتفا نکرده و برخی وب سایت ها را جریمه نیز خواهد کرد.

الگوریتم مرغ مگس خوار

مرغ مگس خوار یکی دیگر از این الگوریتم ها است که بیشتر روی عبارات جستجو شده و بهینه سازی این موارد کار می کند. در واقع یکی از اهداف اصلی ایجاد الگوریتم مرغ مگس خوار بهبود سرعت نتایج جستجو شده کاربران است. همانطور که گفتیم مرغ مگس خوار، بر روی عبارات جستجو شده تاکید دارد و امکان آنالیز و بررسی آنها را به گوگل می دهد. جالب است بدانید الگوریتم مرغ مگس خوار علاوه بر سرعت بالایی که دارد، باعث شده است. دقت نتایج بیشتر شده و نتایج مرتبط با عبارت جستجو شده به نمایش گذاشته شود.

الگوریتم مرغ مگس خوار

البته مرغ مگس خوار خاصیت دیگری نیز دارد؛ اغلب وب سایت ها در گذشته برای (سئو کلمات کلیدی ) بالا آمدن در نتایج جستجو سعی

می کردند. به تعداد بسیار زیاد از کلمه کلیدی استفاده کنند که خوب این کار باعث می شد که کیفیت محتوا کاهش پیدا کند. اما الگوریتم مرغ مگس خوار این قبیل وب سایت ها را شناسایی کرده و آنها را جریمه می کند.

دیدگاهی بنویسید