تهران، میدان ونک ملاصدرا

بعد از کوچه گلدشت، پلاک 207

88619072 021

پاسخ‌گویی مشتریان در 7 روز هفته

ساعت 8 الی17

شنبه تا پنج‌شنبه

شبكه هاى اجتماعى و تاثير آن ها بر موفقيت استارتاپ ها

شبكه هاى اجتماعى و تاثير آن ها بر موفقيت استارتاپ ها

در مقاله گذشته در خصوص ويژگى‌ هاى تيم خوب استارتاپى صحبت كرديم و بررسى كرديم كه اين عامل ، چگونه مى‌تواند سبب موفقيت و پيروزى استارتاپ ها شود . همانطور كه مى‌دانيد ، شبكه هاى اجتماعى (Social Media) نيز در به موفقيت رسيدن استارتاپ ها نقش مهم و به خصوصى دارند . اين شبكه ها كمک شايانى به پيشرفت كسب و كارهاى جديد مى‌كنند . استارتاپ ها با آناليز شبكه هاى اجتماعى و استفاده بهينه از آن ها مى‌توانند موجبات رشد و پيشرفت خود را با كمترين هزينه فراهم كنند . در واقع حضور و استفاده از اين رسانه هاى اجتماعى پله هاى ترقى و سكوى پرتاب براى كسب و كارهاى نوپا به حساب مى‌آيند . ما در اين مقاله قصد داريم ابتدا به معرفى مختصرى از اين رسانه ها و سپس به تاثير اين شبكه هاى اجتماعى بر موفقيت استارتاپ ها بپردازيم .

شبكه هاى اجتماعى و بازاريابى به وسيله آن ها

معرفى برترين و محبوب ترين شبكه هاى اجتماعى :

با اينكه شبكه هاى اجتماعى عمر خيلى زيادى ندارند اما نقش و تاثير پر رنگ و به خصوصى در زندگى روزمره افراد داشته اند به صورتى كه كاربران ، روزانه حداقل يک بار به صفحات خود سر مى‌زنند . در ادامه به معرفى محبوب ترين آن ها مى‌پردازيم .

 رسانه فيس بوک :

اين شبكه با بيش از 1.59 ميليارد كاربر ، انبوه ترين تركيب جمعيتى را در ميان همه شبكه هاى اجتماعى تشكيل داده است . فيس بوک ابزار فوق العاده‌اى را براى استارتاپ شما فراهم مى‌كند به اين صورت كه از طريق آن مى‌توانيد به مشتريان خود در سراسر جهان متصل شده و از جنبه تبليغاتى آن نيز به آسان ترين و بهترين شكل ممكن بهره گيرى كرده و به هدفتان برسيد .

رسانه توييتر :

بى شک توييتر يكى از بهترين رسانه هاى اجتماعى است. ارزش و ويژگى خاص توييتر در اين است كه مطالبتان و محتواهايى كه توليد مى‌كنيد ، به سرعت ( مثل ويروس كرونا ! ) منتشر مى‌شوند . هرچه افراد و آدم هاى بيشترى محتوا و مطالبتان را رى توييت كنند ( به اشتراک بگذارند ) ، دنبال كنندگان بيشترى نيز خواهيد داشت . در اين رسانه اجتماعى مى‌توانيد مطالب افراد مشهور را رى توييت كرده و به اشتراک بگذاريد تا در معرض ديد دنبال كنندگان آن ها قرار گيريد . فراموش نكنيد استفاده از هشتگ هاى روز و مطالب داغ نيز تاثير بسزايى در كسب و كارتان دارد و سبب معرفى شما به ديگران مى‌شود .

رسانه هاى اجتماعى و ارتباطات جهانى

رسانه اينستاگرام :

يكى ديگر از بهترين شبكه هاى اجتماعى اينستاگرام است . از اين برنامه محبوب مى‌توان در به اشتراک گذارى عكس ها در رويداد هاى خاص و نمايشگاه هاى بازرگانى استفاده كرد . شما مى‌توانيد به وسيله اين شبكه مجازى و با برگزارى مسابقات خاص ، دنبال كنندگانتان را ترغيب و تشويق كنيد تا معرف شما شده و شما را به ديگران معرفى كنند .

رسانه يوتيوب :

اين رسانه اجتماعى ، دومين موتور جست و جوگر دنيا و متعلق به گوگل است. وقتى در مورد بهينه سازى موتور جست و جو صحبت مى‌كنيم ، بايد به اين نكته نيز اشاره كنيم كه در نتايج جست و جوها ، معمولا ويديوها در جايگاه بالاترى از ساير وبگاه ها قرار مى‌گيرند . شما مى‌توانيد با اخذ مالكيت يوتيوب از جانب گوگل و با استفاده از نرم افزار هنگ آوتس با نويسندگان و مديران صنايع ، مصاحبه هاى ويديويى انجام داده و سپس اين مصاحبه ها را در يوتيوب به اشتراک بگذاريد و كسب و كارتان را به موفقيت و سپس پيروزى نزديک كنيد .

شبكه هاى مجازى و اجتماعى

تاثير شبكه هاى اجتماعى بر موفقيت كسب و كارهاى نوپا :

  • ارائه بهترين سكو براى ارتباط جامع و موثر با مصرف كنندگان هدف
  • شبكه هاى اجتماعى در تجارت آنلاين، خلق مخاطبان مورد نظر و دانستن انتخاب ها و نياز روزانه آن ها به شما  كمک مى‌كند.
  • در رسانه هاى اجتماعى هيچ قانون خاص و ملزم كننده‌اى وجود ندارد بنابراين به راحتى مى‌توانيد آنچه كه استارتاپ شما به آن نياز دارد، جست و جو كنيد.
  • اين شبكه ها روش هاى بسيار كم هزينه، بى دردسر و موثر در خصوص سبک بالاتر،  روند تغيير و تحولات، توليد اصلى، خلق درآمدهاى بالا و جذب ترافيک بالاى صفحات اينترنتى براى وب سايت تجارى شما ارائه مى‌دهد.
  • شبكه هاى اجتماعى بهترين راه براى صرفه جويى در زمان و هزينه هستند كه از طريق آن مى‌توانيد تبليغات بسيارى انجام دهيد.
  • رسانه هاى اجتماعى براى شمار بى شمار مشتريان و كاربران اينترنتى بسيار واقع گرا است در نتيجه تبليغات براى مشاغل به راحتى آن ها را متعصب مى‌سازد. آن ها به پيشه تجارت شما اتكا مى‌كنند و به موفقيت وب سايت شما مى‌نگرند.
شبكه هاى اجتماعى
  • تمامى مشتريانتان حتى آن دسته از مشتريان عادى نيز مى‌توانند به سمت شما جذب شده و زير چتر تجارى شما قرار گيرند.
  • برخى از شبكه هاى اجتماعى بازاريابى واقعى و موثرى را مطابق با اصول كسب و كار شما انجام مى‌دهند.
  • درگاه هاى رسانه هاى اجتماعى خريد آسانى را براى مشتريانتان به ارمغان مى آورند كه سبب جذب آن ها و افزايش اعتمادشان نسبت به شما مى‌شوند.
  • استارتاپ ها در رقابت هاى هيجان انگيز موجود براى بازاريابى ، قيمت هاى كمترى را پيشنهاد مى‌دهند تا مقدار بيشترى از پول و سرمايه شان پس انداز شود.
  • قابليت بررسى رقبا در اين شبكه هاى اجتماعى به شما اين امكان را مى‌دهد كه از آن ها پيشى بگيريد و با سرعت بيشترى به سمت اهدافتان حركت كنيد.
  • لايک بازى فرصت آفرين را فراموش نكنيد!
رسانه هاى جهانى

سخن پايانى :

در واقع هر استارتاپى براى كسب موفقيت نياز دارد كه در ابتدا جامعه‌اى از مخاطبين هدف را براى خود پيدا كند پس از تحليل آمار و رفتار كاربران ، بررسى كند كه آن ها بيشتر به دنبال چه ويژگى ها و خدماتى هستند. شبكه هاى اجتماعى در فضاى مجازى ، يک قدرت بى همتا براى معرفى ، تبليغ و بازاريابى اينترنتى گسترده محصولات و خدمات در دهكده جهانى اينترنت هستتند .

در صورتى كه تمايل داريد ايده‌ى خود را راه اندازى كنيد و يا قصد داريد براى كسب و كار خود سايت طراحى كنيد و در گوگل برند شويد ، با ما تماس بگيريد .

ادمین وبسایت

ادمین وبسایت

دیدگاهتان را بنویسید