پیش بینی وضعیت سئو در آینده

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
سئو سایت

پیش بینی وضعیت سئو در آینده

روند رشد سئو در سال های اخیر برای ما این سوال را به وجود می آورد که سئو در آینده به چه صورت خواهد بود؟ بهینه سازی موتورهای جستجو و یا همان سئو در چند سال اخیر به چیزی فراتر از پرکردن یک صفحه از کلمات کلیدی تبدیل شد و امروزه به شکل یک علم پیشرفته به آن نگاه می شود. در واقع می توان گفت که گوگل راههایی را به شما معرفی خواهد کرد که بتوانید رتبه بندی سایت خود را افزایش دهید استفاده از راهنمایی وب مستر ها کمک فراوانی در این خصوص به افراد خواهد کرد.

عبارت بهینه سازی موتور های جستجو در حقیقت عبارتی ست که در برگیرنده ی استراتژی های بی شماری ست که موجب می شود یک صفحه ی وب در پیشنهادات اولیه ی موتور های جستجو مانند گوگل و بینگ و یا یاهو قرار گیرد و در نتیجه موجب افزایش بازدید وب سایت شود و این مفهوم در آینده نیز تغییری نخواهد کرد و همچنان به همین منظور از سئو یاد خواهد شد.

سئو: انتظارات مشتریان در مقابل واقعیت ها
سئو: در امروز

سئو مورد استفاده ی امروز به زبان ساده

به منظور بهبود سئو سایت ابتدا لازم است موضوع خود را به عنوان هدف در نظر گیرید سپس به دنبال کلمه کلیدی پر ترافیک باشید، با اطمینان بر این مسئله که این کلمه می تواند برای شما مفید واقع شود و کاربران را به سمت شما هدایت کند، بعد از آن نوبت به جایگذاری دقیق محتوای شما در صفحه ی وب شماست و بعد از آن بک لینک ها و شبکه های اجتماعی کمک بزرگی به وب سایت شما خواهند کرد باید گفت که امروزه استفاده از کلمه ی کلیدی درست به قدری مهم تلقی می شود که مبتدیان حتما باید به استراتژی های موجود در این باره نهایت دقت را کنند.

چه فاکتورهایی در سئو در حال تغییر است ؟

فاکتور ها و الگوریتم های سئو روز به روز در حال تغییر هستند و به نظر می رسد که در آینده کلمات کلیدی نقش کم رنگ تری در این میان ایفا خواهند کرد و در سئو فاکتور هایی همچون خوانایی و یوزر فرندلی بودن اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد. در ادامه به نظرات متخصصین سئو در خصوص آینده ی سئو و همچنین تغییرات فاکتور های موثر در سئو اشاره خواهیم کرد.

نظر Anthony De Guzman در باره ی آینده ی سئو

Anthony De Guzman که یک متخصص سئو در  Shopify است در خصوص آینده ی سئو بر این باور است که در آینده سئو ما شاهد سرچ و جستجو با بهره گیری از صداها در خصوص کلمات کلیدی و محتوا خواهیم بود. با گسترش دانش نموداری سوال و پاسخ در گوگل و همچنین تکنولوژی های مورد استفاده در خانه ها مانند گوگل هوم و آمازون اکو این نحوه از جستجو اصلا مسئله ی غیر قابل باور و پیچیده ای نخواهد بود.

Greg Kristan آینده ی سئو را چطور پیش بینی می کند ؟

Greg Kristan مالک TM Blast معتقد است استفاده از سیستم آنالیزی داده های ورودی در آینده تغییر خواهد کرد و در صورتی که وب سایت شما در رتبه بندی موفق نبوده باشد این سیستم دقیقاً به شما نشان خواهد داد که موتور های جستجو کمبود چه چیزی را در وب سایت شما احساس کرده اند که در نتیجه سبب کاهش رتبه ی شما شده است و سئو در آینده متکی به این قابلیت خواهد شد.

سئو امری دائمی است
سئو امری دائمی است

آینده ی سئو از نظر Anthony Neal Macri

Anthony Neal Macri  موسس  ANM Digital Consulting  بر این باور است که آینده ی سئو در استفاده ی آن در هوش مصنوعی است. بیش از یک سال است که گوگل از الگوریتم RankBrain استفاده می کند و در ابتدا به نظر می رسید که این هوش مصنوعی می تواند پایانی بر سئو باشد و راهکارهای متخصصان سئو برای بالا بردن رتبه ی یک سایت دیگر موثر نباشد اما باید دانست که با بالا رفتن هوش انسان و موتورهای جستجو همیشه به نفع و سود متخصصین سئو خواهد بود .

چگونه باید در آینده به عنوان یک متخصص سئو نگریست؟

به عقیده ی Anthony Neal Macri متخصصان سئو باید نحوه ی تفکر خود را تغییر داده و به جای تمرکز بر این که محتوایی فراهم آورند تا الگوریتم ها و موتورهای جستجو را خوشنود کنند باید خود را به جای صاحبان سایت ها گذاشته و به بر این موضوع متمرکز شوند که به عنوان یک انسان چه کوئری را از موتورهای جستجو خواستارند. این دقیقا چیزی ست که هوش مصنوعی و بازاریابی دیجیتالی هوشمند در رتبه بندی یک سایت مد نظر دارند .

نقش هوش مصنوعی در آینده ی سئو

از نظر  Tyler Thursby تحلیلگر ارشد سئو در Zion and Zion  هوش مصنوعی آینده ی سئو خواهد بود که کمپانی های بزرگ وابسته به تکنولوژی، سرمایه گذاری های عظیمی در آن کرده اند. الگوریتم RankBrain  گوگل کمک می کند تا ترجمه ای از آنچه کاربر جستجو کرده است و همچنین کوئری هایی با بار معنایی مشابه در اختیار کاربر قرار گیرد و این دقیقا مشابه تکنولوژی گوگل هوم و آمازون اکو می باشد. در این سیستم ما شاهد حدس تکنولوژی نسبت به آنچه نیاز ماست خواهیم بود.

بهینه سازی محتوا در آینده

Greg Secrist بنیانگذار و مدیر عامل شرکت محتوای BKA معتقد است که آینده سئو بر محور جستجو های صدایی، RankBrain و هوش مصنوعی خواهد چرخید و سئو ای که امروزه مورد استفاده ماست معنایی دیگری به خود خواهد گرفت. البته لازم به ذکر است که نقش محتوا همچنان برای ما در آینده نیز پر رنگ خواهد بود ولی راه های بهینه سازی آن بیشتر مربوط به محبوبیت و مشهوریت محتوا در شبکه های مجازی مختلف خواهد بود .

اهمیت نقش محتوا در آینده ی سئو

باید گفت که علیرغم تمام تغییرات و پیشرفت های سئو در آینده اهمیت یک امر ثابت خواهند ماند و آن امر چیزی نیست جز اهمیت محتوا. شاید در آینده شاهد تغییر در نوع نوشتار محتوا، متفاوت با آنچه امروزه در سایت ها و بلاگ ها وجود دارد باشیم، اما باید دانست که اهمیت محتوا برای سئو همچنان باقی خواهد ماند .

نظر Antonio Johnson در ارتباط با آینده ی سئو

از نظر Antonio Johnson ما درآینده ی سئو شاهد یک رویکرد جامع و منحصر به فرد برای درک تمام رفتارهای جستجویی آنلاین را در بر می گیرد، خواهیم بود. در آینده نیز موفقیت در سئو نیاز به درک گسترده ای از تجزیه و تحلیل داده ها ، رفتار کاربرها و عناصر و در کل آنچه اکنون به عنوان سئو فنی شناخته می شود، خواهد داشت. باید دانست که جستجوی کلامی (صدایی) از اهمیت کلمات کلیدی و نقش آنها در سئو خواهد کاست.

سئو روز به روز عمیق تر خواهد شد

از نظر Kent Lewis سئو روز به روز فراتر از آنچه امروز است خواهد رفت. سئو باید روند حرکتی خود را مطابق با تمرکز گوگل بر روی تجربیات کاربران و ارتقای محتوا در نظر گیرد و این امر به این معناست که سئو در آینده فقط به بهینه سازی سایت هایی خواهد پرداخت که محتوا ی پر بار و عمیقی دارند و در این میان نقش مولتی مدیا ها را نباید نادیده گرفت. ما در سئو قبلا هم در خصوص عمق محتوا تلاش هایی کرده ایم و این تلاش ها هنگامی که بحث تعداد کلمات بیشتر محوا در میان بود به طور واضح میان سئو کاران دیده می شد.

توجه ی برند ها به کیفیت محتوا

با افزایش متداول بلاکرها، متخصصان سئو نسبت به قبل در تلاش اند که به توسعه ی محتواهایی بپردازند که اصالت داشته باشند. می دانیم که از سال ۲۰۱۷ تا به امروز تبلیغات محلی آنلاین پیشرفت چشمگیری داشته است و برند های مختلف که از اهمیت سئو آگاه شدند و توانستند با بهره گیری از سئو سایت شخصی به منافع زیادی رسند و تلاش به ایجاد محتوای عمیق و پربار برای پست ها و مقالات و کتاب های الکترونیک خود کرده اند .

ادغام سئو و بخش روابط عمومی

Kent Lewis مدعی ست که روابط عمومی همیشه نقش بزرگی در سئو داشته و در آینده نیز خواهد داشت. او حتی در مقالات خود نیز به این امر مهم اشاره می کند که روند تکامل رسانه ها بدون شک به معنی پیشرفت و شیوع یک برند و یا بیزنس و یا هر آنچه که فرد در تلاش ارائه ی آن است، می باشد. اظهارات وی در حالی است که او تجربیات کار با تیم روابط عمومی ۱۶ ساله در خصوص ارائه ی داستان ها مقالات و انتشارات مطبوعاتی با بهره گیری از سئو دارد.

سئو از ۳۰ سال گذشته تا به امروز

نظر Scott Colenutt  این است که در ۳۰ سال گذشته، ما سعی در یافتن کارآمدترین راه ها برای تولید، توزیع، نمایه سازی، تنظیم و به اشتراک گذاری اطلاعات داشته ایم. در بین سالهای ۱۹۹۰ که استفاده از موتورهای جستجو رونق یافت تا سال ۲۰۰۷ که آیفون ها به بازار آمدند و دنیای تکنولوژی را تغییر دادند، دستگاه های کمتری برای دستیابی به اطلاعات و همچین منابع این اطلاعات وجود داشت و این بدان معنا بود که ما به سرچ ارگانیک علل خصوص سرچ در گوگل وابسته بودیم که سئو نقش اصلی در این خصوص را ایفا می کرد.

سئو

آیا سئو در ۱۰ سال آینده نیز کارایی خواهد داشت ؟

Scott Colenutt در خصوص آینده ی سئو میگوید: رفتارهای ما از سال ۲۰۰۷ با پیشرفت تکنولوژی تحولات عظیمی کرد و ما در عرض یک دهه از تلفن ها ی هوشمند توانستیم به خانه های هوشمند برسیم و تا به امروز تلاش بر این بوده است که به بهترین وجه از تکنولوژی در راستای بالا بردن کیفیت زندگی بشر بهره گیریم، از این رو وی به وجود سئو تا ۱۰ سال آینده اعتقادی ندارد و معتقد است که شاخص های موتور جستجو که برای خدمت به میلیاردها جستجوگر طراحی شده اند، از تمایل ما به عملکرد شخصی فراتر خواهند رفت سئو در آینده وجود نخواهد داشت.

استفاده از روابط عمومی سنتی در سئو

از نظر Bradley Shaw که یک مالک دیجیتال مارکتینگ و همچنین مشاوره آنلاین در SEO Expert Brad Inc است سئو و دیجیتال مارکتینگ در آینده به سمت بهره گیری از روابط عمومی سنتی خواهد رفت و کم کم لینک بیلدینگ ها و ترفند های امروزه ی سئو شکل دیگری به خود خواهند گرفت. امروزه سئو جایگذاری دقیق محتوا و عکس ها و ویدئو ها و … را برای ما مشخص می کند اما باید دانست که در آینده نیاز است به تمام این فاکتورهای سئو فاکتور نحوه ی رفتار کاربران نیز اضافه شود.

آیا در آینده سئو اهمیتی مانند امروز خواهد داشت ؟

Bryce Liggins به اهمیت سئو در آینده این چنین اشاره می کند که در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده سئو به عنوان یک ماموریت بحرانی برای هر بیزینسی تلقی خواهد شد. هر آنچه که ما در آینده به آن نیاز داشته باشیم به صورت آنلاین یافت خواهد شد واژه ی آنلاین شکل و اندازه ی جدیدی به خود خواهد گرفت در آینده هر نوع بیزینس و مشاغلی نیاز به سئو دارد و بدون سئو رو به افول خواهد رفت.

صدای هر فرد برای سرچ آنلاین کافی ست

Rhys Wynne مدیر Winwar Media بر این باور است که در آینده افراد برای سرچ کردن کوئری خود نیازی به تایپ کلمه ی کلیدی بر کیبورد را ندارند و با صدای خود می توانند به موتورهای جستجو اعلام کنند که به دنبال چه هستند. امروزه مشابه این تکنولوژی را در آمازون اکو مشاهده می کنیم. در حقیقت صدای هر فرد در آینده جانشینی برای کلمات کلیدی به هنگام سرچ کاربران خواهد بود .

الگوریتم های هوشمند در آینده چطور عمل خواهند کرد؟

Chris Hornak مالک Blog Hands در ارتباط با سئو در آینده اعتقاد جالبی دارد او معتقد است که سرچ آنلاین در آینده دیگر به معنی تایپ آدرس یک وب سایت و یا تایپ یک کلمه ی کلیدی نخواهد بود و اطلاعات مورد نظر ما به صورت روز به روز توسط تکنولوژی ذخیره خواهد شد و در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده قبل از اینکه شما اقدام به پرسیدن سوالی نمایید پاسخ آن سوال در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

الگوریتم ها در آینده اطلاعاتی که شما به آن نیاز خواهید داشت را خواهند شناخت و دقیقا خواهند دانست که چه زمانی شما به آنها نیاز پیدا خواهید کرد.

دیدگاهی بنویسید