تبلیغات دیجیتال محبوبیت سایت های قابل اعتماد مانند Facebook، YouTube، Google و موارد دیگر را افزایش می دهد. آنها به منظور ارائه خدمات به مشتریان خود، فضای تبلیغی را در وب سایت های خود را به شما می فروشند. هنگامی که در یک پلتفرم تبلیغ می کنید، از طرف آن پلتفرمی که مشتریان شما به آن علاقه دارند، پشتیبانی می شوید.
قبل از اینکه بیشتر به مبحث تبلیغات دیجیتال بپردازیم، برخی از آماری که باید بدانید به شرح ذیل می باشد:
- به گفته گوگل، 3.5 میلیارد جستجو، روزانه توسط کاربران انجام می شود.
- 92٪ از این کاربران، کسب و کارهای موجود در اولین صفحه نتایج موتورهای جستجو را انتخاب می کنند.
- حجم جستجوها در گوگل هر ساله تقریبا 10٪ افزایش می یابد.
- 35٪ جستجوها مربوط به محصولات می باشد.
- 34٪ از جستجوهای محلی با کلمه کلیدی “در نزدیکی من” منجر به بازدید کاربران از فروشگاه واقعی می شود.
- در سال 2018، درآمد تبلیغات دیجیتالی برای اولین بار از مرز 100 میلیارد دلار پیشی گرفت.
بیشتر بدانید: توسعه استارتاپ ها توسط دیجیتال مارکتینگ
۱۰ دلیل برای ضرورت استفاده از دیجیتال مارکتیگ یا تبلیغات دیجیتالی:

- مقرون به صرفه بودن
دیجیتال مارکتینگ بطور قابل توجهی ارزان تر از دیگر روش های بازاریابی است. به عبارت دیگر شما میتوانند با کمترین هزینه برند خود را تبلیغ کنید و محصولات خود را به فروش برسانید .
- دسترسی به ابزارهای سیار یا قابل حمل
همانطور که گفته شد امروزه بیشتر افراد به گوشی های هوشمند، اینترنت و رسانه های اجتماعی دسترسی دارند ؛ و قبل از خرید از اینترنت برای پیدا کردن اطلاعات درمورد برندها استفاده میکنند. بنابراین دیجیتال مارکتینگ میزان دسترسی افراد به برند شما را افزایش میدهد.
- انعطاف پذیری
دیجیتال مارکتینگ ابزارهای بی شماری مانند ایمیل مارکتینگ ، تولید محتوا، ویدیو مارکتینگ ، وبسایت ها و… دارد ؛ در نتیجه برای تبلیغ برندتان فرصت های بی شماری در اختیار شما قرار میدهد.
- قابلیت توسعه
با توجه به اینکه اینترنت دنیای جدیدی به اسم فضای مجازی بوجود آورده است و بیشتر افراد جهان در آن فعالیت دارند ؛ در نتیجه شما میتوانید از طریق دیجیتال مارکتینگ به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید.
- فیلم و تصویر یا چند رسانه ایی
بنظر میرسد محتواهایی که ترکیبی از تصاویر، ویدیوها و صداها است تاثیر بیشتری بر مشتریان دارد ؛که ترکیب این نوع محتواها در دیجیتال مارکتینگ ساده تر از دیگر روش های تبلیغاتی است.
- تعامل
دیجیتال مارکتینگ این امکان را به شما میدهد که بطور مستقیم با مشتریان خود از طریق کامنت ها، پست های اجتماعی و… ارتباط داشته باشید و از طریق همین ارتباطات اعتماد آنها را جلب کنید.
- نظاره ، رصد ، بررسی
علاوه بر ارتباط با مشتری ، دیجیتال مارکتینگ این امکان را به شما میدهد که فعالیت های مشتریان خود را دنبال کنید. شما میتوانید بفهمید چه تبلیغ و چه محتوایی باعث خرید آنها شده است. هم چنین به شما میگوید که چه روش های بازاریابی بسیار موثرتر است و این امکان را به شما میدهد که استراتژی های خود را ارتقا دهید.
- اختیار
دیجیتال مارکتینگ این امکان را به شما میدهد که در بحث ها و موضوعاتی که مربوط به محصول ، خدمات و بطورکلی برند شما است شرکت کنید و نظر دهید. بدین وسیله شما میتوانید بر ذهن مخاطب خود نفوذ پیدا کنید و این موضوع باعث میشود آنها به شما اعتماد کنند ، برای اطلاعات بیشتر بازگردند و درنهایت خرید انجام دهند.
- مشارکت با افراد تاثیرگذار
امروزه اینفلوئنسرها تاثیر زیادی بر افراد در فضای مجازی دارند. بنابراین شما می توانید از طریق دیجیتال مارکتینگ با اینفلوئنسرها ارتباط داشته باشید و اعتماد آنها را جلب کنید ؛ که این کار سبب میشود آنها کسب و کار شما را تبلیغ کنند ، آگاهی از برند شما را افزایش دهند و فالوورهای خود را تبدیل به مشتری برای شما کنند.
- افزایش تبلیغات نوشتاری
دیجیتال مارکتینگ پلتفرم های بسیاری برای تولید محتوای نوشتاری با جزییات و تاثیر بیشتر بر مخاطب دراختیار شما قرار میدهد.
مزایای تبلیغات دیجیتال:
- حضور آنلاین بیشتر کاربران و دسترسی به آنها
طبق گزارشات، با رشد چشمگیر اینترنت کاربران بیشتری روزانه ساعات بیشتری را به گشت و گذار در فضای مجازی می گذرانند.
از انجام خرید های آنلاین، بررسی رسانه های اجتماعی، چت با دوستان و اقوام و حتی برگزاری کلاس های آنلاین گرفته تا بررسی اخبار و انجام امور اداری و حتی سیاسی دیگر در بستر اینترنت اتفاق می افتد. استفاده از فناوری نوین اینترنت بخشی جدا ناپذیر از زندگی روزمره ی ما شده است.
برای گرفتن بهترین نتیجه ضمن حضوری مستمر و آنلاین بایستی یک استراتژی درست دیجیتال مارکتینگ داشته باشید تا بتوانید تعداد کاربران بیشتری را جذب خود کنید و به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید.
- می توانید مخاطبان ایده آل خود را مورد هدف قرار دهید
با استفاده از استراتژی بازاریابی دیجیتالی می توانید مستقیماً کاربرانی که به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند را مورد هدف قرار دهید.
مزیت بازاریابی دیجیتالی نسبت به حالت سنتی آن اینست که شما می توانید اطلاعات مهمی در مورد مخاطبان خود را ضبط و ثبت کنید و بر اساس آنها فعالیت های بازاریابی دیجیتالی خود را شکل دهید و راه رسیدن به افراد مناسب را راحتتر طی کنید.

چرا بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک اهمیت دارد؟
وقتی کسب و کارهای کوچک شروع به کار می کنند، غالبا تمرکز آنها بر روی چگونگی گرفتن اولین گروه از مشتریان، بصورت حضوری می باشد و ممکن است به شیوه های سنتی تبلیغات نظیر تبلیغات چاپی، پخش تراکت و یا نصب بیلبورد در کنار جاده اکتفا کنند.
برخی از کسب و کار های سنتی ممکن است بر این باور باشند، چون محصول یا خدمات خوبی را ارائه می کنند تمامی مشتریان باید آنها را انتخاب کنند و ممکن است این استراتژی به یک جریان کاری منجر شود؛ در حالیکه راهی بهتر و آسان تر برای آن وجود دارد.
کسب و کارهای کوچک باید بازار بزرگ چشم انداز آنلاین را در نظر بگیرند. کسب و کار های کوچک (مهم نیست که چقدر جدید باشد) باید توجه ویژگی ای به دنیای دیجیتالی داشته باشند تا بتوانند کسب و کار خود را گسترش دهند.
مزایای بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک:
گروهی از مشتریان بالقوه که در اینترنت یافت می شوند، گروهی بسیار بزرگتر از افرادی هستند که احتمالا می توانند به صورت محلی جذب شوند. با استفاده از بازاریابی دیجیتال، می توانید به مجموعه ای عظیم از مخاطبان دسترسی پیدا کنید که مقرون به صرفه و قابل سنجش است.
مزایای دیگر بازاریابی آنلاین عبارتند از:
- توانایی تعامل و ارتباط با چشم انداز شما و یادگیری دقیقا آنچه که آنها به دنبال آن هستند.
- توانایی رسیدن به بازار جهانی
- می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کرده و به مشتریان بیشتری با هزینه کمتر از روش های بازاریابی سنتی دست یابید.
- با مخاطبان خود آشنا شوید و به آنها اجازه دهید شخصا شما را بشناسند که می تواند به ایجاد وفاداری برند کمک نماید.
- شما میتوانید پاسخ های مربوط به تلاش های بازاریابی خود را فورا پیگیری نمایید.
چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟
هر کسب و کار اهداف مختلفی دارد؛ اما بیشتر آنها سعی در افزایش مشتری و متقاعد کردن آنها برای خرید دارند . برای انجام این کار ؛ باید از منابع با ارزش بازاریابی استفاده کنند. بازاریابی همیشه درباره ی ارتباط با مشتری در زمان و مکان درست بوده است ؛ اما امروزه به معنی ملاقات کردن مشتری در جایی که وقت صرف میکند ؛ به کار می رود. بنابراین با توجه به اینکه در دنیای مدرن امروزی اکثر افراد به اینترنت دسترسی دارند و براساس تحقیقات میزان زمانی که آنها در روز به فضای مجازی اختصاص میدهند رو به افزایش است ؛ می توان نتیجه گرفت که بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ راهی موثر برای کسب و کارها در جهت افزایش فروش و افزایش آگاهی افراد از برندشان است.

نتیجه گیری:
با توجه به مطالب ذکر شده در بالا به این نتیجه رسیدهایم که برای گسترش کسب و کار خود یکی از عوامل، تبلیغات درست و به موقع است.
همچنین یکی از راهکارهای موفقیت در هر کسب وکار به روز بودن و مطابق با نیازهای جامعه بودن است. کاربران شما نیاز دارند تا در رابطه با شما و خدمات و یا محصولاتی که ارائه میدهید آشنایی کافی داشته باشند و به شما اعتماد کنند.بنابراین بهترین روش ارتباط با مصرفکنندگان تبلیغات محسوب میشود.
برای گرفتن مشاوره و تماس با شرکت امین پردازش میتوانید اینجا را کلیک کنید .