امروزه وقتی به موضوعات پیرامون خودمون فکر میکنیم. با تعجب می بینیم که همه چیز به هم ربط داره. نمی دونم شما هم همین نظرودارین یا نه ولی به نظر من یه سری ربط ها خیلی جالبه! یکی از همون ربط های جالب، ارتباط بین سئو و برندسازی است .که خیلی برام جالب بود و به خاطر همین دوست دارم این ارتباط را برای شما هم بگم. ارتباطی که امروزه خیلی مهم شده و باعث موفقیت و یا حتی شکست یه کسب و کار میشه. حالا بریم سراغ اینکه ببینیم اصلا برندسازی چیه؟
برندسازی چیست؟
برند(Brand) یه مارک یا نشانی از یک مجموعه ای است که ما آن مجموعه را با آن نشانی میشناسیم. در واقع برند هویت یک مجموعه است. پس با این تفسیر، برندسازی یعنی هویت بخشیدن به یک مجموعه و ایجاد یک تصویر ذهنی از مجموعه در ذهن مخاطب، که باعث میشه مخاطبان مورد هدف برای مجموعه ما، ما را با این اسم یا نشان بشناسند.
از زمانی که یک ایده برای ایجاد یک مجموعه تشکیل میشود و ما برای آن نامی انتخاب میکنیم درواقع فرایند برندسازی آغاز شده است .و حتی شاید ما از آن بی اطلاع باشیم.برای همین علم برندینگ با هدف آگاهانه کردن این فرایند به وجود آمده است. همچنین ما میتوانیم با استفاده از برندسازی، برند خود را طبق سلیقه خود درست کنیم وبه تعداد بیشتری از مخاطبانمون معرفی نماییم.
سئو و برندسازی
حالا رسیدیم به بخش جالبی که براتون گفتم.من قصددارم ارتباط قدرتمند و دوسویه سئو و برندسازی را برایتان واکاوی کنم.
تاثیر سئو بر برندسازی
بعد از اولین مرحله که هویت بخشیدن و دادن نامی مناسب به کسب و کارمون بود، حالا باید کاری کنیم که مردم از مجموعه ما خبر دار شده و با برند ما آشنا شوند.
یکی از بهترین راهکارها برای آشنا کردن مردم از برند خود استفاده از علم سئو یا بهینه سازی سایت یا حتی شبکه های اجتماعی است.
شاید برای شما سوال باشد که کار سئو چیست؟ یا اصلا چرا ما باید از سئو استفاده کنیم؟ در پاسخ شما میخوام مثالی را بزنم تا راحت تر متوجه بشید.
شما فرض کنید فروشگاه آنلاین و یا سایت خدماتی تاسیس نموده اید. و برای آن اسمی را انتخاب کرده اید ؛ در همین راستا اقدام به طراحی سایت کرده اید. خب الان برای اینکه درآمدی داشته باشید باید کار خود را به مردم اطلاع رسانی کنید.و مخاطبان خود را جذب نمایید. در همین راستا شما راهکار های متفاوتی پیش رو خود دارید .مانند: ایجاد بنر های تبلیغاتی ، ایجاد پیامک های تبلیغاتی و….؛
اما یک راهکار بسیار خوب و حتی کم هزینه تری به نام سئو وجود دارد. مردم در استفاده از اینترنت اغلب برای خرید و یا گرفتن خدمات خود فقط اسامی و یا مشابه آن را جستجو میکنند. در همین راستا شرکتی احتمال خریدش بالامی رود که سایتش در رتبه های اول باشد. خب دقیقا هم کارسئو همین است که سایت شما را به صفحه اول گوگل منتقل نماید.
در واقع شما هرچقدر که بر روی سئو سایت خود کار کنید و سایت خودرا بهینه سازی کنید. سایت شما در مدت زمان کمی به تدریج به صفحه اول گوگل آمده، بیشتر در معرض دید مخاطبان فضای مجازی قرار میگیرد. و تعداد بیشتری از مصرف کنندگان عرصه فضای مجازی سایت شما را می بینند. در همین راستا فروش شما بیشتر شده و به تبع درآمدتان افزایش می یابد.
درباره ی ارتباط این دو بیشتر بدانید
حتما تاکنون متوجه این رابطه شگفت انگیز شده اید شما تا الان فهمیدید که سئو باعث بیشتر دیده شدن سایت شما میشود، همچنین باعث اعتبار بخشیدن به برند شما نزد مخاطبان می شود، اما باید توجه داشته باشید همه این اعتبار بسته به سئو نیست و شما نیز باید با رعایت اصول و جذب رضایت مشتریان خود این اعتبار را حفظ و یا ارتقا دهید؛ در دهه های اخیر سیاست موتور های جستجو برطبق رضایت مخاطبان خود است و برای همین سایتی میتواند رتبه ی خوبی کسب کند که اولا سئو خوبی داشته باشد، ثانیا با جذب رضایت مشتریان خود جایگاه خود را حفظ نماید.
سخن پایانی
امیدوارم تونسته باشم شما را با این ارتباط فوق العاده آشنا کنم، تا کنون متوجه شدیم که برای اینکه کسب و کاری موفق داشته باشیم ، ابتدا امر باید برند خوبی برای کارمون انتخاب کنیم تا هویتی مناسب از خود در ذهن مردم ایجاد کنیم، و در مرحله بعد که مهم ترین است، از علم سئو استفاده کنیم تا رتبه خوبی در موتور های جستجو کسب کرده و درآمدمان را افزایش دهیم.
یک پاسخ
اگاهی از برند و برندسازی و همچنین ارتباط بین برند و سئو میتواند کمک بزرگی در کار شرکتهای نوپا بکند