شما قبلا با سئو آشنا شدید. و می دانید که به طور کلی سئو باعث بالا بردن رتبه یک سایت می شود و آن را به صفحات اول موتور های جستجو می آورد. خب ما امروز قصد داریم شما را با یکی از عوامل تاثیر گذار در سئو آشنا کنیم؛. آن عامل بسیار مهم استفاده از کلمات کلیدی در نوشتن مقاله است. کلمات کلیدی در سئو نقش بسیار مهم و جالبی را ایفا می کند که در ادامه به آن می پردازیم.

بررسی نقش کلمات کلیدی در سئو
شما خودتان می دانید که کاربران فضای مجازی به دنبال رفع نیاز های خود که می تواند کالا یا خدمات باشد، در موتور های جستجو سرچ می کنند. در اغلب اوقات نیز این سرچ در فضای مجازی با کلماتی مشخص و هوشمندانه است. و به دنبال آن موتور های جستجو سعی می کنند مقاله هایی که در آن از این کلمات استفاده شده و بهتر درباره ی آن توضیح داده اند را در معرض دید مخاطب قرار بدهد. پس به دنبال آن آمار بازدید سایت افزایش و باعث هم بالا رفتن رتبه سایت میشه و هم کسب وکارتان رونق می گیرد.

پس به اهمیت کلمات کلیدی در سئو پی بردیم. و باید توجه داشته باشیم که ما هر چقدر که از کلمات کلیدی بروز تر استفاده کنیم. این فرایند تسهیل می شود و احتمال بازدید بالا تر می رود.
کلمات کلیدی را چگونه انتخاب کنیم؟
راه های گوناگونی برای پیدا کردن، انتخاب کردن این کلمات وجود دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.
اولین و شاید ساده ترین راه برای تولید محتوا و انتخاب کلمات کلیدی برای آن سرکشی و بازدید از سایت های دیگر رقبا می باشد.
دومین راهی که می توانیم به شما معرفی کنیم. تحقیق مختصر از کلمات کلیدی است. توجه داشته باشید که خوشه بندی کلمات کلیدی keyword clustering به شما کمک می کند که کلمات مربوط به هم را در یک دسته بندی قرار دهید. خب این دسته بندی باعث می شود که خزنده های موتور های جستجو به طرف مقاله ی شما جذب شده. و به فرایند سئو و بهینه سازی تسهیل ببخشند.

مورد سوم که خیلی جالب است. انتخاب کلمات کلیدی طولانی و یا Long tail keywords است. کلمات کلیدی طولانی احتمال اول بودن سایت شما را در موتور های جستجو بالا می برد، کلمات کلیدی طولانی باعث ارجاع مستقیم کاربر به سایت شما توسط موتور جستجو می شود. پس باید به انتخاب کلمات کلیدی به صورت موردی تر هم توجه ویژه ای داشت.
ابزار های یافتن کلمات کلیدی
برای انتخاب کردن کلمات کلیدی ما می توانیم از ابزار هایی که در فضای مجازی هست کمک بگیریم. این ابزار های رایگان و بعضی از آن ها پولی هستند. ما میخوایم آن ها را نام برده و با بعضی از آن ها بیشتر آشنا شویم.
گوگل ترندز
این ابزار به شما این امکان را می دهد که بفهمیم کلمه ی کلیدی مورد نظرمان در چه بازه ای از زمان مورد جستجو بوده است و چند درصد کاربران به آن علاقه مند بوده اند.
این ویژگی به ما این امکان را می دهد که در بازه های زمانی معین محتوا های بروزی تولید کنیم.

از دیگر امکانات این ابزار می توانیم به مقایسه یبن کلمات کلیدی بپردازیم. این ویژگی به ما کمک می کند که بین کلمات کلیدی مقایسه کنیم و بسته به بازه ی زمانی مورد نظر بهترین آن ها را انتخاب کنیم.
ابزار بررسی کلمات کلیدی Wordstream
ابزار Wordstream یکی از بهترین ها در این حوزه است که شما می توانید از آن بهره ببرید. با استفاده از این ابزار شما می توانید متناسب با مقاله خود بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کرده و آمار سایت خود را بالا ببرید.
این ابزار کارش بررسی کلمات کلیدی هدفمند در سئو است. پس شما نیز در استفاده از آن می توانید کلمات کلیدی هدفمندی داشته باشید.

ابزار بیشتر
خب همان طور که می دانید ابزار های زیادی در این زمینه هستند .که دو مورد از بهترین ها را به شما معرفی کرده و توضیحاتی به شما ارائه کردیم. در ادامه فقط به نام بردن از چند نمونه دیگر به شما بسنده کرده ایم.
ابزار جستجوی کلمات کلیدی Longtail pro، ابزار Google Keyword Planner، ابزار Semrush، ابزار KW Finder، ابزار SPyfu، ابزار Spyf، ابزار Wordtracker، ابزار الکسا، افزونه پیشنهاد کلمات کلیدی برای مرورگرها، افزونه پیشنهاد کلمات کلیدی برای وردپرس، افزونه پیشنهاد کلمات کلیدی RB Keyword Research Plugin.
سخن پایانی
سپا گزارم از اینکه مقاله رو تا پایان مطالعه نموده اید. در این مقاله ما شما رو با نقش کلمات کلیدی در سئو آشنا کردیم و تمام سعی مان این بود که اهمیت آن را به شما بگوییم.همان طورکه می دانید سئو باعث افزایش رتبه سایت شما می شود. ویکی از عواملی که بسیار در این امر موثر انتخاب کلمات کلیدی مناسب هست.
یک دیدگاه
انتخاب کلمهی کلیدی درست تاثیر زیادی بر کیفیت مقالهی ما دارد.