5 ابزار رایگان برای یافتن کلمات کلیدی

اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در twitter
Twitter
اشتراک گذاری در linkedin
LinkedIn
اشتراک گذاری در pinterest
Pinterest
اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در email
Email
5 ابزار رایگان برای یافتن کلمات کلیدی

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی، کلید طلایی موفقیت شما برای موفقیت در عرصه بازاریابی اینترنتی هستند. کلمات کلیدی بخشی از خدمات سئو سایت است که طرفداران زیادی دارد و در بحث تولید محتوا، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. اکثر مدیران کسب‌وکارها نمی‌توانند به تنهایی کلمات کلیدی را پیدا کنند و به سراغ ابزارهای کمکی این حوزه می‌روند.

پیش از اینکه مستقیم به سراغ ابزارهای رایگان برای یافتن کلمات کلیدی بروید، بهتر است بدانید برای یافتن کلمات کلیدی، باید یک پروژه با عنوان تحقیق کلمات کلیدی را آغاز کنید. زمانی که حوزه کاری خودتان را مشخص می‌کنید، کلمات کلیدی ای وجود دارند که کاربران را به این حوزه هدایت می‌کنند. این کلمات و هر کلمه‌ای را که گمان می‌کنید کاربران را به سمت شما رهنمون می‌شود، یادداشت کنید. این‌ها کلمات کلیدی ای هستند که بدون بررسی آمار جستجویشان در طول روز، به ذهن شما رسیده است و برای کسب‌وکار شما مناسب هستند.

به طور کلی تحقیق کلمات کلیدی در سال‌های اخیر تحول و پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کرده، اما نیاز به پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی و همچنین درک نیت و هدف کاربر از استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر و تکیه بر کلمات کلیدی مشابه همچنان یک اولویت می باشد.

با استفاده از این ابزارها، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کلمات کلیدی مناسب کسب‌وکارتان را پیدا کنید و وضعیت رقابت بر سر آن‌ها را نیز بررسی کنید؛ اما فراموش نکنید که برای استفاده از کلمات کلیدی در محتوای خود، به یک برنامه زمانی نیاز دارید. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

1-گوگل کیورد پلنر(Google Keyword planner)

 کیورد پلنر(Google Keyword planner)
کیورد پلنر(Google Keyword planner)

این ابزار گوگل، کلمات کلیدی مناسب و پرجستجو را متناسب با حوزه کاری شما، پیشنهاد می‌دهد. مزیت استفاده از این ابزار آن است که با گوگل ادوردز نیز لینک می‌شود و شما می‌توانید ببینید با چه میزان هزینه‌ای، کلمات کلیدی خودتان را به صدر نتایج جستجو می‌رسانید. برای استفاده از این ابزار باید حساب کاربری Gmail داشته باشید. این ابزار کلمات کلیدی را ترکیب می‌کند و به شما عبارت‌های کلیدی پرجستجو را نیز پیشنهاد می‌کند.

2- ابزار Answer the Public

کلمات کلیدی
ابزار Answer the Public

ابزاری فوق العاده با محیطی جذاب است که عملکرد متفاوتی با دیگر ابزارهای رقیب خود دارد. با ابزار Answer the Public می توانید ایده های خوبی برای تولید محتوای خود به دست بیاورید؛ تنها کافی است عبارت کلیدی مدنظرتان را وارد کنید.

البته اطلاعات دقیق در ارتباط با اینکه این ابزار چگونه به این اطلاعات دست پیدا کرده و بر چه اساسی به شما پیشنهاداتی در مورد تولید محتوا ارائه می کند، در دسترس نیست.

با این حال احتمالا این ابزار ممکن است که از داده هایی که در دیگر ابزارهای تحقیق عبارات کلیدی وجود دارد، استفاده می کند که باز هم برای شما مفید است؛ چراکه هزینه ای در این میان از شما درخواست نمی شود.

3- ابزار SEMrush

 ابزار SEMrush
ابزار SEMrush

این ابزار یکی از محبوب‌ترین ها میان سئوکاران است که به شما کمک می کند وضعیت خودتان را در مقایسه با رقبایتان بسنجید. SEMrush به شما نشان می‌دهد از نظر استفاده از کلمات کلیدی، چه تاریخچه‌ای داشته‌اید و بهتر است روی چه کلیدواژه‌هایی سرمایه‌گذاری کنید. SEMrush از بهترین ابزارهای رایگان یافتن کلمات کلیدی است که شما را زود به نتیجه می‌رساند. SEMrush راه‌حل‌های سریع و عالی را پیش پای شما می‌گذارد.

4-ابزار keywordtool.io

ابزار keywordtool.io
ابزار keywordtool.io

در میان بهترین ابزارها برای یافتن کلمات کلیدی، ابزار keywordtool.io شباهت بسیار زیادی  به Google Keyword Plannerدارد و امکانات مشابهی را در اختیار شما قرار می‌دهد. بدون ایجاد اکانت، می‌توانید از این سایت استفاده کنید و نمودارهای تحلیلی دریافت کنید.

این سایت به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی مناسب کسب‌وکارتان را پیدا کنید و بر روی کلماتی سرمایه‌گذاری کنید که رقابت بر سرشان کمتر است. بسیاری از ایرانیان به دلیل فیلتربودن گوگل کیورد، به سراغ دیگر ابزارهای رایگان برای یافتن کلمات کلیدی می‌روند؛ اما بی‌تردید keywordtool.io  بهترین جایگزین برای گوگل کیورد پلنر است.

AdWord & SEO Keyword Permutation Generator- 5

ابزار AdWord & SEO Keyword Permutation Generator به عنوان یک  ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان، چندین عبارت را در تمامی حالت های ممکن با یکدیگر ترکیب کرده و به شما لیست کلمات کلیدی طولانی ارائه می کند.

موارد استفاده از این ابزار بیشتر برای سئو محلی است و می تواند نقش موثری برای بهبود آن داشته باشد. استفاده از این ابزار بسیار ساده است و شما با به کارگیری آن می توانید در زمان صرفه جویی کنید.

نکته ای که در مورد این ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد این است که با استفاده از آن اطلاعات زیادی، مثل حجم جستجوها، نمی توانید کسب کنید؛ اما در کل ابزار رایگان مفیدی است و پیشنهاد می کنیم که حتما از آن در روند سئو سایت خود استفاده کنید.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله خواندیم، نیاز به تحقیق درباره کلمات کلیدی از آنجا ریشه می‌گیرد که نمی‌توانید فقط با تکیه بر آن دسته از کلمات کلیدی که خودتان با آن‌ها آشنایی دارید، دست به تولید محتوا بزنید و نتیجه خوبی را شاهد باشید؛ بلکه باید با گسترش بینش و آگاهی خود نسبت به کلمات و عبارات پرکاربرد و روند و نحوه جستجوهای مردم در حوزه فعالیتتان از قبل برنامه‌ریزی کنید.

اینجاست که ابزارهایی موسوم به «ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی» به کمک و بهبود سایت شما می پردازد. و به کمک آن‌ها می‌توانید عملکرد بهتری را در این زمینه تجربه کنید. ابزار تحقیق کلمات کلیدی زیادی در موتورهای جستجو وجود دارند که لیست کلمات کلیدی متفاوتی را در اختیار شما می گذارند تا در روند سئو سایت خود از آن ها استفاده کنید.

دیدگاهی بنویسید