چگونه به عنوان سئوکار استخدام شوم؟

سئوکار

سئوکار به کسی گفته می‌شود که براساس قوانین گوگل و بقیه‌ی مرورگرها سایت شما را طراحی کرده و محتواهای شرکت و یا فروشگاه شما را متناسب با قوانین بارگزاری می‌کند. البته برای آشنایی بهتر با مسئولیت‌های سئوکار لازم است که در ابتدا با سئو آشنا شوید.

سئو چیست؟

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که معادل آن SEO یا بهینه سازی موتور جستجو می‌باشد. همانند هر شرکت، اداره یا محیط کاری، گوگل نیز قوانین خاص خود را دارد که رعایت کردن این قوانین برای پیشرفت رتبه‌ی سایت الزامی است. سئو (SEO) یا بهینه سازی موتور جستجو مجموعه فعالیت‌هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکنندگان بیشتری برای سایت جذب کنیم. مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی سئو می‌باشد.

اهمیت سئو

اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا می‌کنند. از این ‌رو سئو مناسب، کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است.  کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل می‌تواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند.

اهمیت سئو

سئوکار حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر می خواهید که یک سئوکار ماهر شوید،  باید در نظر بگیرید که ویژگی های این فرد چیست؟  این ویژگی‌ها در نحوه تشخیص میزان مهارت و توانمندی یک فرد متخصص سئو به شما کمک زیادی میکنند.

مهم ترین ویژگی‌های یک سئو کار حرفه‌ای عبارت است از:

  • دلسوزانه و با انرژی وصف ناپذیری مشکلات سایت شما را بررسی و برطرف می کند
  • قادر است که با ابزارهایی خاص، رفتار کاربران شما را بررسی کند.
  • تسلط بالایی بر روی تمامی ابزارهای سئو دارد.
  • توانایی بالا در سنجش و بررسی دقیق کلمات کلیدی شما و رقبایتان را دارد.
  • از روش‌های سئو کلاه سیاه  برای رساندن شما به صفحه اول گوگل استفاده نمی‌کند چرا که می‌داند با این کار می‌تواند کسب و کار شما را نابود ‌کند!
  • قادر است که یک استراتژی سئو با حداقل میزان هزینه و بالاترین بازدهی برای شما طراحی کند.

بیشتر بخوانید : سئو کلاه سفید و بایدها و نبایدهای آن

درآمد سئوکار حرفه‌ای چقدر است؟

برای بررسی میزان درآمد کارشناس سئو یا متخصص سئو باید در ابتدا سئوکاران را به سه دسته تقسیم کنیم

کارشناسان سئو که قصد استخدام در یک شرکت یا مجموعه‌ای را دارند.

 برای بررسی میزان درامد سئوکار که قصد استخدام در شرکتی را دارد، توصیه می‌شود چند نمونه آگهی استخدام متخصص سئو در سایت‌های مختلف را مشاهده کنید. البته توجه داشته باشید مبالغی که در آنجا می‌بینید در ابتدای استخدام یک فرد در مجموعه ای است، به مرور حقوق یک کارشناس سئو افزایش می‌یابد.

کارشناسان سئو که به صورت آزاد کار یا فریلنسر کار می‌کنند.

فریلنسر یا آزادکار به فردی میگویند که بدون اینکه به یک سازمان یا کسب و کار و شرکت مشخصی تعهد داشته باشد، فعالیت حرفه‌ای خود را برای مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهد و بسته به نیاز و پروژه‌های در دسترس، کارفرمای خود را تغییر می‌دهد. درآمد این افراد، به میزان و نوع پروژه‌هایی که در ماه می‌گیرند بستگی دارد.

کارشناسان سئو که خودشان یک شرکت یا تیم دارند و آن را مدیریت می‌کنند.

چگونه یک سئوکار حرفه‌ای شویم؟

۱-آیا سئوکار شدن برای من مناسب است؟

اولین قدم برای انتخاب شغل این است که مطمئن شوید واقعاً به این حوزه علاقمند هستید. مطمئنا قصد ندارید زمان خود را برای شغلی هدر بدهید که هیچ علاقه و استعدادی در آن ندارید.

۲-اصول سئو و کار با موتورهای جستجو را درک کنید.

به عنوان یک سئوکار باید بدانید نتیجه‌ی کار شما به نحوه کار موتورهای جستجو بستگی دارد. به همین دلیل شما باید در مورد ربات‌های موتورهای جستجو بدانید.

۳-وب‌سایت خود را بسازید

بعد از درک اصول سئو باید از آنها استفاده کنید تا به صورت تجربی نیز با نحوه‌ی عملکرد ربات‌ها و نقص‌های خود آشنا شوید. بیشتر افراد حرفه‌ای به شما توصیه خواهند کرد که سراغ ساخت و امتحان سئو روی وب‌سایت خود بروید. یعنی باید آزمون و خطا را روی وب‌سایت خود انجام دهید.

۴-وردپرس را یاد بگیرید

وردپرس به دلیل تأثیری که مستقیماً و به طور غیرمستقیم بر عملکرد سئو می‌گذارد، بسیار مهم است و یادگیری آن نیز باید در برنامه شما باشد، زیرا یک سوم سایت‌ها با وردپرس ساخته شده‌اند.

سئوکار

۵-کار با Google Analytics و Google Search Console را بیاموزید

 پایه و اساس سئو همیشه یادگیری کار با Google Analytics  و Google Search Console  است و در واقع این دو برای انجام کارهای سئو بسیار مهم هستند.

۶-به روز باشید

الگوریتم‌های گوگل و دیگر موتورهای جستجو دائما درحال به روزرسانی و پیشرفت هستند، برای عقب نماندن از این به‌  روزرسانی‌ها لازم است دائما درحال مطالعه و یادگیری جدیدترین روش‌ها باشید.

بیشتر بخوانید :‌ جدیدترین الگوریتم‌ گوگل

۷-به نتایج جستجو نگاه کنید

نتایج نشان دهنده‌ی نحوه‌ی عملکرد شما هستند لزا باید به کمک نتایج ضعف‌های خود را برطرف کنید.

۸-درباره سئو تکنیکال اطلاعات کسب کنید

سئو تکنیکال شامل بهینه سازی سایت برای نمایش در نسخه موبایل، سرعت سایت، داده‌های ساختار یافته، جاوا اسکریپت و کلیه مکانیزم‌هایی است که بر عملکرد وب‌سایت تأثیر می‌گذارند. این عوامل در رتبه بندی یک سایت در نتایج جستجو نقش دارند.

۹- سراغ یادگیری تکنیک های لینک سازی بروید

لینک سازی یکی از فاکتور های مهم در سئو می‌باشد، که در نتیجه‌ی کار شما تاثیر زیادی دارد.

نتیجه‌گیری

امروزه سایت‌ها تاثیر زیادی در کسب و کارها و دیده شدن شرکت‌ها دارند و برای داشتن سایت مناسب با بازدهی بالا به افرادی نیاز داریم که آشنایی کافی‌ای با سئو سایت‌ها داشته باشند. در صورت علاقه‌مند بودن به سئو به مرور متوجه می‌شوید که راه درستی را انتخاب کرده‌‌اید و هرچقدر که بر تجاربتان افزوده شود، نتایج کارتان نیز بهتر می‌شود.

هادی حیدری

هادی حیدری

یک دیدگاه

  1. سئو یکی از بخش‌های کلیدی شرکت‌ها برای دیده شدن در فضای مجازی می‌باشد، لزا استخدام به عنوان سئوکار درصورت داشتن علاقه و توانایی می‌تواند شغل و درامد مناسبی را ایجاد کند.

دیدگاهی بنویسید