تهران، میدان ونک ملاصدرا

بعد از کوچه گلدشت، پلاک 207

88047292 021

پاسخ‌گویی مشتریان در 7 روز هفته

ساعت 8 الی17

شنبه تا پنج‌شنبه

آپدیت جدید گوگل برای سایت‌های بزرگ با صفحات و لینک‌های پربازدید چیست؟

آپدیت جدید گوگل

یکی از آپدیت‌های جدید گوگل که برای سایت‌های بزرگ و دارای صفحات و لینک‌های پر بازدید بسیار با اهمیت است، آپدیت بودجه خزش یا Crawl Budget است. این آپدیت جدید گوگل به صورت کلی بر روی هماهنگی لینک‌های وبسایت‌های بزرگ و پربازدید در دو نسخه موبایل و دکستاپ تمرکز دارد.

به بیان دیگر، گوگل با ارائه آپدیت جدید خود بر این نکته تاکید می‌کند که برای پیشرفت وبسایت‌های بزرگ و پربازدید، نیاز است تا تمامی لینک‌های موجود در نسخه دکستاپ، بر روی نسخه موبایل نیز به درستی و کامل قابل اجرا و پیاده‌سازی باشند.

به دلیل نفوذ روز افزون تلفن‌های همراه به زندگی روزمره مردم و تبدیل شدن آن به یک جز اساسی، طبیعی است که تمرکز مرورگرهایی مانند گوگل بر این باشد تا نسخه موبایل وبسایت‌ها به بهترین شکل ممکن نمایه‌سازی شوند و به کاربران خدمات ارائه دهند.

آپدیت جدید گوگل که مبتنی بر هماهنگی تمامی لینک‌های موجود در وبسایت شما است، به این معناست که اگر لینک‌های موجود در نسخه موبایل محدود یا ناقص باشند، ممکن است گوگل نتواند به سرعت تمام صفحات جدید وبسایت را کشف کند.

بودجه خزش یا Crawl Budget چیست؟

به طور کلی، به تعداد صفحات یک وبسایت که توسط ربات‌های گوگل در یک بازه زمانی مشخصی بررسی می‌شوند، بودجه خزش یا Crawl Budget می‌گویند.
این مفهوم به ویژه برای سایت‌های بزرگ و پربازدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا تعداد صفحاتی که ربات‌های گوگل می‌توانند در یک بازه زمانی مشخص بخزند، محدود است و اینجاست که اولویت‌بندی صفحات برای بهبود نمایه‌سازی ضروری می‌شود.

جزییات تغییرات آپدیت جدید گوگل

گوگل بخش جدیدی را به  مستندات Crawl Budget یا بودجه خزش اختصاص داده است که در آن به سایت‌هایی که از HTML مجزا برای نسخه‌های موبایل و دسکتاپ استفاده می‌کنند، توصیه شده تا همان مجموعه لینک‌ها را در هر دو نسخه ارائه دهند. این تغییرات به این دلیل است که تمام لینک‌های مهم سایت به درستی توسط گوگل کشف شوند و در نتیجه عملکرد وبسایت شما بهبود پیدا کند.

شرکت گوگل بیان کرده است که “اگر سایت شما از HTML جداگانه برای نسخه‌های موبایل و دسکتاپ استفاده می‌کند، باید همان مجموعه لینک‌هایی را که در نسخه دسکتاپ دارید، در نسخه موبایل نیز ارائه کنید. اگر این امکان وجود ندارد، مطمئن شوید که این لینک‌ها در یک فایل نقشه سایت گنجانده شده‌اند. گوگل تنها نسخه موبایل صفحات را ایندکس می‌کند و محدود کردن لینک‌های نمایش داده شده در آنجا می‌تواند کشف صفحات جدید را کندتر کند

دلیل ارائه این آپدیت جدید گوگل چه بوده است؟

در صورت نبود این آپدیت، و به دلیل تمرکز این مرورگر بر روی نسخه‌های موبایل، ممکن بود صفحات جدید وبسایت‌ها به درستی توسط ربات‌های گوگل کشف و بررسی نشوند. اگر یک وبسایت بزرگ از نسخه‌های جداگانه برای موبایل و دسکتاپ استفاده کند و لینک‌های نسخه موبایل ناقص یا متفاوت با نسخه دسکتاپ باشد، ممکن است این امر منجر به کاهش سرعت در کشف و نمایه‌سازی صفحات جدید شود.

برای جلوگیری از این مشکل، گوگل این تغییرات را برای رفع مشکلات احتمالی در کشف صفحات جدید سایت‌ها، به‌خصوص سایت‌های بزرگ، اعمال کرده است.

گوگل در این خصوص بیان می کند که ” برای وب‌سایت‌های بزرگ با HTML مجزا در نسخه‌های موبایل و دسکتاپ، اگر نسخه موبایل شامل تمام لینک‌هایی که در نسخه دسکتاپ وجود دارد نباشد، کشف صفحات جدید می‌تواند کندتر باشد

آپدیت جدید گوگل

چرا این آپدیت جدید گوگل از اهمیت زیادی برخوردار است؟

اگر شما نیز از در جمه صاحبان سایت‌های بزرگ و پربازدید قرار دارید، باید بدانید که این آپدیت جدید گوگل برای پیشرفت و دیده‌شدن وبسایت شما بسیار مهم است و باید در طرح استراتژی‌های وبسایت کسب و کار خود آن را در نظر بگیرید.

اگر وبسایت شما دارای نسخه‌های جداگانه برای موبایل و دسکتاپ باشد و لینک‌های هر دو نسخه با یکدیگر مطابقت نداشته باشد، ممکن است مشکلاتی در کشف محتوای جدید توسط گوگل ایجاد شود و به این ترتیب محتوای شما ارزش و تاثیری بر روی دیده شدن وبسایت شما نخواهد داشت.

این موضوع در نهایت می‌تواند بر روی سرعت خزش ربات‌های گوگل و نمایه‌سازی صفحات جدید سایت شما تاثیر منفی بگذارد.

چگونه با آپدیت جدید گوگل هماهنگ شویم؟

برای جلوگیری از بروز مشکلاتی که به آن اشاره کردیم و همراه شدن با آپدیت جدید گوگل، بهترین راه در مرحله اول این است که از وجود لینک‌های مشابه در هر دو نسخه موبایل و دکستاپ مطمئن شوید.

وجود تمامی لینک‌های موجود در نسخه دسکتاپ، در نسخه موبایل، تضمین می‌کند تا ربات‌های گوگل به درستی کار خود را انجام دهند و خزش و کشف درستی در صفحات جدید وبسایت شما داشته باشند و آن‌ها را در بهینه‌ترین زمان ممکن و به درستی فهرست کنند.

در مرحله دوم، استفاده از یک نقشه سایت می‌تواند بسیار کمک‌کننده و تاثیرگذار باشد. اگر ارائه تمامی لینک‌های موجود در نسخه دکستاپ در نسخه موبایل امکان پذیر نیست، می‌توانید تمامی این لینک‌ها را در نقشه سایت خود قرار دهید و آن را به گوگل ارائه کنید.

این نقشه سایت به ربات‌های گوگل کمک می‌کند تا صفحات جدید وبسایت شما را سریع‌تر کشف کنند و آن را به درستی نمایه‌سازی کنند.

در مرحله بعد، بهترین راه این است که نسخه‌های موبایل و دسکتاپ سایت شما یکسان باشد و دیگر نیازی به HTML جداگانه برای هر دو نسخه نداشته باشید.

آپدیت جدید گوگل

سخن پایانی

در نهایت، آپدیت جدید گوگل و به‌روزرسانی مستندات بودجه خزش و یا به اصطلاح Crawl Budget، بر اهمیت هماهنگی بین نسخه‌های موبایل و دسکتاپ سایت‌ها تأکید دارد و به منظور منظور بهبود سرعت کشف و نمایه‌سازی صفحات جدید وبسایت شما اعمال شده‌ است و می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر روی عملکرد سایت‌های بزرگ و پربازدید داشته باشد.
با در نظر گرفتن توصیه‌های نهایی گوگل در ارتباط با جدیدترین آپدیت خود، می‌توانید از روش‌های گفته شده، مانند هماهنگی لینک‌های موجود در هر دو نسخه دکستاپ و تلفن همراه و همچنین ارائه نقشه راه به مرورگر گوگل، برای هماهنگ شدن با این تغییرات و آپدیت‌ها استفاده کنید و وبسایت کسب و کار خود را شرایط بهینه‌ای حفظ کنید.

دانیال قنبری

دانیال قنبری

دیدگاهتان را بنویسید

فهرست مطالب

Seo GPT

با ربات هوش مصنوعی به جنگ رقبا بروید

اخبار هوش مصنوعی

آخرین مطالب

آموزش

آکادمی امین پردازش

خبرنامه امین پردازش