تهران - میدان انقلاب - خیابان 12 فروردین - کوچه شهدای ژاندارمری - پلاک 99 021-28427276
021-28427276
×

پنج راهکار مهم برای جذب فالوور

خانه » بازاریابی » پنج راهکار مهم برای جذب فالوور
بازاریابی, برندینگ, تولید محتوا azizi 15 شهریور 1400

بیاید اعتراف کنیم که همه ما میگوییم به تعداد فالوور هایی که در شبکه های اجتماعی داریم اهمیتی نمی دهیم . اما همه ما اهمیت میدهیم.داشتن تعداد زیاد فالوور بسیار مهم است.چرا که چه بخواهید چه نخواهید مردم به تعداد فالوور های شما نگاه میکنند.که این خود باعث جذب فالوور میشود.

راههای جذب فالوور بیشتر بر استراتژی تولید محتوا متمرکز شده است.اما مواردی را نیز شامل میشود مانند جایی که آن را توزیع میکنید.بنابراین در اینجا پنج راهکار مهم برای جذب فالوور در رسانه های اجتماعی امده است.

چرا همه اینقدر به جذب فالور اهمیت میدهند؟

محبوبیت بارزترین دلیل است.مردم میخواهند مشهور باشند،تاثیر بگذارند و اخیراً با تاثیر گذارشدن کسب درآمد کنند.شرکت ها برای جذب فالوور در رسانه های اجتماعی تلاش میکنند تا انها را به مشتری تبدیل کنند .

دومین دلیل اصلی برای جذب فالوور این است که یک اصل در شبکه های اجتماعی موجود است.فالوور های بیشتر فالوور های بیشتری را جذب میکنند. این اصل بر اساس اعتماد به نظر دیگران ودر نظر گرفتن آن به عنوان توصیه استوار است.

میخواهید چه کسانی شما را دنبال کنند؟

قانون کیفیت بر کمیت در مورد تعداد دنبال کنندگان نیز صدق میکند.در حال حاضر من تصور میکنم که شما قبلا مخاطبان هدف خود را میشناسید. اگر خیر،مرحله 1 انتخاب کنید که مخاطب احتمالی شما چه چیزی را دوست دارند ببینند،بخوانند ، به اشتراک بگذارند،در چه ساعتی انلاین هستند و غیره.مردم فقط انچه را که دوست دارند دنبال میکنند.به این ترتیب شخصیت در ایجاد یک استراتژی محتوا که مورد استقبال مخاطبان قرار میگیرد صروری است

چرا دنبال کنندگان باید شما را دنبال کنند؟

نام تجاری شما شیوه ارتباط شما و کسب وکار تان است.واین دلیل اصلی است که افراد شما را فالو میکنند.

دو نوع ارتباط وجود دارد :

  1. شرکت هایی که مطالبی را در مورد خود ارسال می کنند
  2. شرکت هایی که مطالبی را به منظور اطلاع رسانی به مخاطبان خود در مورد چیزی که برای انها مفید است ارسال میکنند.

همه ما میخواهیم محتوای جذاب ارائه دهیم،واکنش و تعامل را به دنبال داشته باشیم.که این با استفاده از نوع اول ارتباط غیر ممکن است زیرا مردم مطالبی را دنبال میکنند که برای انها و زندگی انها ارزشمند است،نه برای شرکت شما.به یاد داشنه باشید که از بین محتوا های موجود،بیش از 80% اطلاعاتی است که به کاربران کمک میکند،انها را آموزش می دهد،انها را از اخبار مطلع میکند یا انها را سرگرم میکند.

بیشتر بخوانید:با نقشه سفر مشتری اشنا شوید

بنابراین در اینجا به مرحله 2 می رسیم:ارتباطات انلاین خود را تجزیه و تحلیل کنید اگر از نوع اول است آن را برطرف کنید.اگر ارتباطات شما از نوع دوم است به سراغ مرحله 3 می رویم.

پنج راهکار مهم برای جذب فالوور

هرچه تعداد فالوور های شما بیشتر باشد دسترسی و نفوذ شما بیشتر خواهد بود این پنج راهکار فالوور های واقعی ایجاد میکنند

نه ربات و فالوور های شما مرتبط با کسب وکار شماست.

1.دنبال کردن حرفه ای ها

دنبال کردن حرفه ای ها

با دنبال کردن سایر حساب های اجتماعی،پیوندی به سایر همکاری های جدید ایجاد میکنید.همچنین می توانید ایده های پست جدیدی که توسط دیگران انجام شده است را مشاهده کنید.اخرین ومهمترین دلیل این است که مدرکی درباره ترجیحات،ارزشها و مشارکت شما دررسانه های اجتماعی را بازگو میکند.

مشخصات  اجتماعی افرادی که ارزش دنبال کردن را دارند:

  • کسانی که در شبکه های اجتماعی شما را دنبال میکنند
  • کسانی که در تولید محتوای شما مشارکت دارند
  • پیشنهادات موجود در تب “توصیه به دنبال کردن” در بستر های اجتماعی
  • شرکت هایی که با انها شریک هستید
  • مشتریان شما
  • منابع خبری در صنعت شما

2.با افراد از حرفه خود تعامل داشته باشید

با تعامل با سایر حساب های رسانه های اجتماعی بر حضور اجتماعی خود کار کنید.تا جایی که ممکن است به سولات ارسال شده توسط مخاطبان پاسخ دهید.همچنین میتوانید با برند های دیگری که محصولات یا خدمات مریوطه خوبی ارائه میدهند ارتباط برقرار کنید.

با ارائه کامنت گذاری خوب علاقه مردم را به دنبال کردن فعالیت های بعدی خود در رسانه های اجتماعی جذب کنید.به عنوان مثال شما میتوانید واکنش های زیادی را با شوخی ها واغراق ها انجام دهید،اما به شما پیشنهاد میدهیم این کار را هوشمندانه انجام دهید.درغیر اینصورت در عرض چند ثانیه میتواند به یک فاجعه تبدیل شود.

3.برای جذب فالوور مطالب خوب را به اشتراک بگذارید

مطالب خوب را به اشتراک بگذارید

محتوای یونیک،جداب،خلاقانه و معتبر برای هر بازاریابی مورد احترام است.اما بیاید واقع بین باشیم تولید این چنین محتوا هایی به طور مداوم بسیار دشوار است.جایگزینی برای جذب بیشتر فالوور با محتوای عالی،اشتراک گذاری است.

شما قبلا حساب هایی را دنبال میکنید که پیش بینی ها و اخبار فوری مربوط به کسب و کار شما را ارائه می دهند(شماره 1) این منبع بزرگی از محتوا ها است اما هر از گاهی نیز میتوانید پستهایی را که به نظر می رسد به خوبی نوشته شده اند به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:سئو و برند سازی چه ارتباطی باهم دارند

ما به شما توصیه میکنیم اخباری را در حوزه خود به اشتراک بگذارید که شما را به عنوان اولین منبع اطلاعات برای مخاطبان توصیه میکند.توصیه دیگر این است که پست هایی را که برند شما را ذکر میکنند به اشتراک بگذارید.و احترام و سپاسگزای خود را نسبت به کسانی که تصمیم گرفته اند در مورد  شما پستی منتشر کنند نشان دهید.

4.برای جذب فالوور بخشی از جامعه باشید

از حساب های رسانه های اجتماعی خود برای ایجاد کمپین استفاده کنید.همانطور که در زندگی واقعی،انسان ها غریزه این را دارند که گروهی شوند. در اینترنت نیز همین اتفاق می افتد.کاربران رسانه های اجتماعی با توجه به نیاز به کمک،دانش و تجربه،اجتماعاتی را در کانال های مختلف اجتماعی تشکیل داده اند.

بدیهی است یک راهکار برای جذب فالوور پیوستن به این کانال ها یا ایجاد کانال خود است. هر دو شامل مزایا و مشکلاتی هستند و شما میتوانید هردو را انجام دهید.

5.حساب های رسانه های اجتماعی خود راتبلیغ کنید

به طور منظم از صفحه فیس بوک،اینستاگرام یا توئیتر خود استفاده کنید.از مشتریان خود بخواهید با شما ارتباط برقرار کنند.نماد های رسانه های اجتماعی رابه سایت خود اضافه کنید.از مردم بخواهید در انتهای پست های وبلاگ شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند.این حساب ها را در بازاریابی ایمیلی خود تبلیغ کنید.

سخن پایانی

نکاتی که در اینجا ارائه کردیم لزوماً تعداد فالوور های شما را یک شبه منفجر نمی کنند.با این حال پنج راهکار مهم برای جذب فالوور شما را در پایه و مسیر محکمی برای رشد طولانی مدت وپایدار قرار میدهد.مهمتر ازهمه انها به شما فالوورها را جذب میکنند که در واقع به نفع شما و کسب و کارتان خواهد بود

درصورتیکه تمایل به طراحی سایت یا سئو برای کسب و کار خود دارید کلیک کنید

برچسب ها

azizi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

7 عامل مهم شكست استارتاپ ها

٧ عامل مهم شكست استارتاپ ها

زهرا جمشیدی
19 تیر 1399
دره مرگ

دره مرگ در دنياى استارتاپ ها

حورا سعیدی
06 مرداد 1399
سئو

سئو و برندسازی چه رابطه ای باهم دارند؟

محمدامین رهایی
11 مرداد 1400

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به شرکت توسعه و فناوری امین پردازش می باشد